Audi S5 — відтепер з TDI
Моделі Audi S5 — відтепер з двигуном TDI
Вперше за весь час випуску модель Audi S5 (витрата пального у змішаному циклі для Audi Coupé / Audi Sportback, л/100 км: 6,2*; викиди CO2 у змішаному циклі: 163-161 г/км) отримала V-подібний 6‑циліндровий дизельний двигун. 3,0-літровий двигун TDI, яким оснащуються моделі Audi S5 Coupé та Audi S5 Sportback, розвиває потужність 255 кВт (347 к.с.) та передає на колінчастий вал крутний момент до 700 Нм. Компресор з електроприводом забезпечує стабільну динаміку під час руху, а система середнього гібрида покращує ефективність. Така комбінація потужності, крутного моменту та ефективності забезпечує моделі Audi S5 унікальне позиціонування у своєму сегменті.
Двигун 3.0 TDI: потужний крутний момент.
Двигун 3.0 TDI у моделях Audi S5 є найпотужнішою версією в лінійці 6-циліндрових V-подібних дизельних агрегатів Audi. Завдяки комбінації динаміки та ефективності він вигідно вирізняється серед інших двигунів у своєму сегменті. Потужність двигуна становить 255 кВт (347 к.с.), а крутний момент 700 Н·м доступний у діапазоні 2500-3100 об/хв. Незважаючи на значно вищу потужність, показники витрати за умовами Нового європейського циклу руху (NEDC), визначені на підставі отриманих за Всесвітньою гармонізованою методикою випробувань для легкових автомобілів (WLTP) значень для версій Audi S5 Coupé TDI та S5 Sportback TDI, становлять усього 6,2 л дизельного пального на 100 км, при цьому викиди CO2 дорівнюють 161 г/км. Нові моделі Audi S споживають у середньому на 19 % менше палива порівняно з попередніми версіями з бензиновими двигунами, забезпечуючи при цьому значно вищий крутний момент.
Шестициліндровий дизельний двигун розганяє Audi S5 Coupé від 0 до 100 км/год за 4,8 с, а для версії Audi S5 Sportback цей показник становить 4,9 с. Максимальна швидкість обмежена електронікою і дорівнює 250 км/год. З огляду на ці характеристики дизельний двигун Audi V6 є ідеальним силовим агрегатом за рівнем маневреності, спонтанної реакції, економічності та запасу ходу. Крім того, він вирізняється спортивним звучанням і надзвичайною плавністю роботи.
Оснащення двигуна моделей Audi S TDI включає компресор з електроприводом (EPC) і технологію середнього гібрида (MHEV). Обидві системи інтегровані у стандартну головну електричну систему з напругою 48 В. Модель Audi S5 TDI вперше отримала потужний стартер-генератор з ремінним приводом і робочою напругою 48 В, що є «серцем» системи середнього гібрида і забезпечує максимальну потужність рекуперації до 8 кВт. Перетворювач DC/DC понижує напругу для живлення компонентів електричної системи 12 В. Роль енергетичного центру виконує компактна літій-іонна акумуляторна батарея ємністю 0,5 кВт/год з повітряним охолодженням, встановлена під підлогою багажного відділення.
Компресор EPC: швидка підтримка турбонагнітача.
Компресор з електроприводом, яким оснащується Audi S5 TDI, є новим для цього сегменту компонентом. Він розташовується в обхідному повітропроводі за проміжним охолоджувачем поряд із двигуном. Ззовні компресор нагадує звичайний турбонагнітач. Проте замість турбіни він оснащений компактним електродвигуном. Завдяки вихідній потужності, що сягає 7 кВт, електродвигун розкручує крильчатку компресора приблизно за 300 мс до частоти 65 000 об/хв. Він активується, коли запит потужності з боку водія високий, але енергія потоку відпрацьованих газів недостатньо висока для розкручування турбіни нагнітача. У такому разі перепускний клапан закривається і спрямовує вхідне повітря до компресора з електроприводом. Потік стисненого повітря потрапляє безпосередньо у камеру згоряння. Завдяки цьому водій миттєво отримує у своє розпорядження повну потужність двигуна 3.0 TDI навіть за умови низької частоти обертів і може використовувати її, наприклад, при обгонах або під час прискорення на виході з повороту. Оскільки технологія сприяє підвищенню крутного моменту у нижньому діапазоні частот обертів, вона дозволяє підтримувати низьку частоту обертів двигуна та уникати частого перемикання на нижчу передачу, сприяючи більш спокійному водінню. При рушанні з місця нові моделі Audi S швидко випереджають на кілька метрів подібні автомобілі, не оснащені компресором з електроприводом.
Технологія MHEV: рекуперація або рух накатом.
Використовувана у моделях Audi S технологія середнього гібрида, інтегрована у нову головну електричну систему з напругою 48 В, потенційно здатна забезпечити економію пального до 0,4 л на 100 км. У задній частині двигуна 3.0 TDI встановлений стартер-генератор з ремінним приводом і водяним охолодженням (BAS), з'єднаний з колінчастим валом за допомогою розрахованого на підвищені навантаження поліклинового ременя. У режимі рекуперації стартер-генератор розвиває потужність до 8 кВт, а крутний момент сягає 60 Н·м. Він працює у тісній взаємодії з двигуном TDI, забезпечуючи у багатьох ситуаціях можливість його роботи у максимально близькому до оптимального режимі навантаження. Це сприяє покращенню ефективності двигуна.
Коли водій відпускає педаль акселератора на швидкості від 55 до 160 км/год, автомобіль може рухатися накатом до 40 с з повністю вимкненим двигуном. У цей час електроенергію постачає літій‑іонна батарея. У кожній ситуації система управління двигуном щоразу визначає, який режим буде найбільш ефективним: рух за інерцією, рух накатом чи рекуперація (відновлення кінетичної енергії). Для цього система управління двигуном використовує дані системи навігації та бортових датчиків. Енергія, відновлена стартером-генератором під час руху накатом або гальмування, потрапляє в акумуляторну батарею 48 В або безпосередньо до споживачів.
Система середнього гібрида не лише знижує витрату пального, але й сприяє підвищенню комфорту і зручності. Звичайний стартер використовується тільки для першого запуску двигуна, коли через низьку температуру оливи у системі змащування двигуна існує потреба у застосуванні значних зусиль. Коли водій знову натискає на педаль акселератора після руху накатом або зупинки, перезапуск двигуна внутрішнього згоряння забезпечує стартер-генератор. Система робить це з урахуванням потреб водія та ситуації - з максимальною плавністю або дуже швидко. Функціонування системи «Старт-стоп» можливе на швидкості від 22 км/год. Під час зупинки двигун перезапускається, щойно автомобіль попереду починає рух, навіть якщо педаль гальма натиснена.
Двигун: тяговитий та ефективний.
3.0 TDI являє собою високотехнологічний двигун. Його потужність становить 255 кВт (347 к.с.), а крутний момент 700 Нм доступний у діапазоні 2500-3100 об/хв. Система впорскування Common Rail подає пальне під тиском до 2500 бар. Колінчастий вал, поршні, шатуни та система змащування спроектовані з урахуванням вимог, що обумовлюються високою потужністю, а для зменшення тертя колінчастого вала та приводу розподільчого вала було використано високотехнологічні рішення. До особливостей системи термоменеджменту належать окремі канали охолодження картера і головки блока циліндрів, завдяки чому моторна олива швидко нагрівається після холодного запуску. Потік охолоджувальної рідини спрямовується до масляного радіатора, компресора з електроприводом, стартера-генератора з ремінним приводом і корпусу турбонагнітача з урахуванням поточних потреб.
Великий турбонагнітач розвиває абсолютний тиск наддуву, що сягає 3,4 бара. Змінна геометрія турбіни (VTG) була оптимізована задля зниження втрат потоку. Відпрацьовані гази надходять у зовнішню систему рециркуляції відпрацьованих газів під низьким тиском (EGR) вже після сажового фільтра. Завдяки цьому крізь турбонагнітач проходить повноцінний потік газів, сприяючи значному підвищенню його ефективності.
На багатьох ринках за межами Європи компанія Audi пропонує моделі Audi S5 з іншою версією двигуна - 3.0 TFSI. Бензиновий турбодвигун із системою безпосереднього впорскування, не оснащений турбокомпресором з електроприводом, розвиває потужність 260 кВт (354 к.с.) і видає крутний момент 500 Нм у діапазоні 1370-4500 об/хв. Ці моделі також оснащуються системою повного привода quattro і восьмиступеневою трансмісією tiptronic.
Восьмиступенева трансмісія tiptronic: блискавична швидкість і плавність.
Двигун 3.0 TDI передає свою потужність на восьмиступеневу трансмісію tiptronic, яка забезпечує блискавично швидке і плавне перемикання. Передачі нижнього діапазону вирізняються по‑спортивному короткими передатними числами, тоді як довші передатні числа вищих передач сприяють зниженню частоти обертів та витрати пального. Водій може покластися на автоматичний режим роботи трансмісії з гідротрансформатором або активно контролювати її; у такому разі команди водія передаються за допомогою електричних сигналів. Послідовність перемикання та логіка з'єднань оптимізовані задля швидкого нарощування тягового зусилля. Система управління трансмісією дозволяє уникати зайвих перемикань під час руху з частими зупинками.
Нові ретельно продумані рішення сприяють покращенню взаємодії між tiptronic та системою середнього гібрида. Муфта, встановлена у центральній трансмісії, перериває потік потужності, коли автомобіль котиться за інерцією і двигун працює у режимі холостого ходу або відключений. Під час руху накатом масляний насос з електроприводом, що працює незалежно від двигуна внутрішнього згоряння, забезпечує вмикання передачі при перезапуску. Додаткові високотехнологічні модулі сприяють покращенню ефективності. Вузькі пружини забезпечують відокремлення дисків багатодискового зчеплення, сприяючи зменшенню гальмівного моменту. Гідротрансформатор tiptronic оснащений адаптивним торсіонним демпфером, який значно ослаблює вібрації V-подібного 6-циліндрового дизельного двигуна, що виникають за умови дуже низької частоти обертів.
Постійний повний привод quattro: самоблоківний міжосьовий диференціал.
Система постійного повного привода quattro передає потужність двигуна через восьмиступеневу трансмісію tiptronic на колеса. Ключовим елементом системи привода моделей Audi S5 Coupé TDI та Audi S5 Sportback TDI виступає самоблоківний міжосьовий диференціал. У стандартному режимі він розподіляє тягове зусилля між передньою та задньою осями у співвідношенні 40:60. Якщо колесо втрачає зчеплення з поверхнею, диференціал спрямовує більшу частину потужності на вісь із кращим зчепленням; при цьому на передню вісь може бути спрямовано до 70 % крутного моменту, а на задні колеса - до 85 %.
Під час руху у спортивному стилі функція селективного розподілу крутного моменту, що являє собою програмне доповнення електронної системи підтримання курсової стійкості (ESC), сприяє покращенню керованості. Вона пригальмовує два колеса з внутрішнього боку повороту, на які припадає менше навантаження, за мить до початку пробуксовування. Завдяки різниці між тяговим зусиллям на колесах автомобіль входить у поворот з максимальною легкістю, при цьому забезпечується підвищена точність керування, маневреність і курсова стійкість.
quattro зі спортивним диференціалом.
Пропонований як опція спортивний диференціал додатково покращує керованість. Під час динамічного проходження поворотів спортивний диференціал буквально втискає автомобіль у поворот, повністю виключаючи виникнення ефекту недостатньої поворотності. При входженні у поворот або під час прискорення у повороті більша частина крутного моменту спрямовується на зовнішнє заднє колесо. Під час проходження поворотів у спортивному стилі спортивний диференціал забезпечує точність і стабільність виконання команд рульового управління, гарантуючи виняткову маневреність. Завдяки інтеграції до складу динамічної системи керування Audi drive select водій може обирати різні режими роботи спортивного диференціала.
Спортивна підвіска: зі швидкісною системою регулювання жорсткості або без неї.
Підвіска досконалої конструкції також робить свій внесок у динаміку моделей Audi S. На передній і задній осях використовується п'ятиважільна підвіска, значна кількість елементів якої виготовлена з алюмінію. Важелі з'єднуються з кузовом автомобіля за допомогою двох підрамників. Ширина колії становить 1587 мм спереду та 1568 мм ззаду. Версія Audi Coupé має колісну базу 2765 мм; у версії Audi Sportback цей параметр дорівнює 2825 мм.
Завдяки передатному числу 15,9:1 рульове управління вирізняється високою чутливістю, а до його особливостей належить розроблений спеціально для серії Audi S підсилювач рульового управління. Він відфільтровує всі неприємні поштовхи і водночас забезпечує ефективний зворотний зв'язок через кермо. Крім того, у якості опції компанія Audi пропонує динамічне рульове управління. Передатне число його диференціальної передачі може змінюватися у межах 100 % залежно від швидкості автомобіля та режиму, обраного у налаштуваннях динамічної системи керування Audi drive select. При проходженні поворотів у граничних режимах динамічне рульове управління стабілізує автомобіль за допомогою блискавично швидких втручань у керування.
Ще одна опція, яку пропонує Audi, - підвіска з регульованою жорсткістю, електромагнітні клапани якої регулюють потік оливи із забезпеченням енергоефективності: витрата енергії зростає лише у разі, коли клапани закриваються для підвищення жорсткості амортизаторів. Система вирізняється різноманіттям режимів: від підвищеної плавності ходу до максимально чіткої керованості.
Електронна платформа управління шасі (ECP) змінює налаштування амортизаторів з періодичністю кілька мілісекунд. Високотехнологічний блок управління збирає всю необхідну інформацію про рух автомобіля та дані відповідних систем управління шасі. На підставі отриманих даних він швидко обчислює оптимальні параметри функціонування цих компонентів та забезпечує тісну координацію їх роботи. На додачу до керування амортизаторами платформа ECP також контролює опціональний спортивний диференціал. Він разом з динамічним рульовим управлінням інтегрований до складу динамічної системи керування Audi drive select, яка також впливає на параметри дросельної заслінки, трансмісії tiptronic, підсилювача рульового управління та інших технологічних модулів. Водій може змінювати режим їх роботи, перемикаючись між профілями Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency та Individual (тільки у поєднанні з навігаційною системою ММІ).
У стандартну комплектацію Audi S5 Coupé та Audi S5 Sportback входять 18-дюймові колісні диски з шинами серії 245/40. Як опція доступні колісні диски діаметром 19 дюймів з шинами серії 255/35. Для двох моделей Audi S5 TDI доступні найбільші колеса від Audi sport: колісні диски діаметром 20 дюймів з шинами серії 265/30. У поєднанні з такими дисками використовуються гальма відповідного розміру та потужності. На передній осі встановлені вентильовані диски діаметром 375 мм. Їх охоплюють чорні (як опція - червоні) шестипоршневі фіксовані супорти з логотипами S. Електронна система підтримання курсової стійкості (ESC) вирізняється підвищеною точністю роботи, у разі потреби водій може повністю або частково відключити її.
Дизайн: спортивний.
Великі поверхні, гострі грані, вражаюча гра світла і тіней - екстер'єр Audi S5 є невід'ємним елементом прогресивної мови дизайну Audi. Безперервна плечова лінія, що у моделях Audi S5 Coupé та Audi S5 Sportback проходить динамічною аркою над нішами коліс, слугує візуальною ознакою наявності постійного повного привода quattro.
Широка і низька решітка радіатора Singleframe вирізняється тривимірними алюмінієвими планками, а з боків до неї прилягають світлодіодні фари. Передній бампер з підкреслено тривимірним дизайном вражає багатством контурів. U-подібні вставки визначають форму великих п'ятикутних повітрозабірників, частково закритих решітками, що мають структуру бджолиних щільників. Окремі отвори з зовнішнього краю повітрозабірників направляють частину повітряного потоку у колісні арки, де він проходить повз колеса, сприяючи покращенню аеродинаміки. Горизонтальна планка з оздобленням «під алюміній» довершує нижню кромку передньої частини.
При погляді у профіль особливо привабливо виглядають зовнішні дзеркала з корпусами кольору алюмінію та рельєфні виступи у зоні порогів. Моделі Audi S5 Coupé та Audi S5 Sportback оснащені спойлером, інтегрованим у кришку багажного відсіку. Світлодіодні задні ліхтарі з динамічними покажчиками повороту входять у стандартну комплектацію. У задній бампер інтегрована пласка решітка зі структурою у формі бджолиних щільників. Вставка дифузора, забарвлена у матовий колір Titanium Black, обрамлює два спарені хромовані патрубки випускної системи. На вибір пропонуються п'ять кольорів кузова, у тому числі Quantum Gray, Daytona Gray і Turbo Blue.
Тема вишуканого спортивного стилю продовжується і в салоні моделей Audi S. Дизайн характеризується горизонтальними лініями. Компоновку передньої панелі визначають широка смуга дефлекторів системи вентиляції, елегантна панель керування системою кондиціонування повітря та велика декоративна поверхня. Зі складеними спинками задніх сидінь Audi S5 Sportback TDI здатен вмістити до 1300 л багажу. Крім того, для моделей Audi S5 у якості опції доступна система безконтактного управління кришкою багажного відсіку з електроприводом.
В оздобленні салону від стельової панелі до килимків домінує елегантний чорний колір. Варіанти оббивки сидінь, що опціонально пропонуються з контрастною строчкою, включають комбінацію зі шкіри з алькантарою або першокласну шкіру Fine Nappa. Покупцям доступні кольори Black, Rotor Gray і Magma Red (тільки з оббивкою зі шкіри Fine Nappa). Спортивні сидіння з рельєфним логотипом S входять у стандартну комплектацію. На замовлення доступні сидіння Super Sport з розвиненими контурами, інтегрованими підголівниками, ромбічним візерунком і функцією масажу. При вмиканні запалювання на дисплеї медіасистеми MMI відображається привітальний екран з логотипом Audi S5. Накладки порогів з підсвічуванням, оббите шкірою спортивне кермо з інтерфейсом multifunction plus та декоративна вставка важеля селектора tiptronic оснащені логотипом S з червоним ромбом. Педалі та опора для ніг прикрашені накладками з нержавіючої сталі, а декоративні вставки виготовлені з матованого алюмінію (стандарт) або карбону Atlas.
Органи управління і мультимедійна система: чудові можливості зв'язку та інформативність.
Мультимедійна система MMI, якою оснащуються моделі Audi S5, вирізняється надзвичайно сучасною логікою управління. Завдяки горизонтальній ієрархії вона подібна до сучасних смартфонів і підтримує функцію пошуку довільного тексту. Система голосового управління розпізнає команди, що подаються повсякденною розмовною мовою. Пропонована у якості опції цифрова панель приладів Audi virtual cockpit (доступна у поєднанні з системою MMI navigation plus) відображає всю ключову інформацію на дисплеї діагоналлю 12,3 дюйма. До переліку доступних водієві режимів відображення входить режим S, у якому центральне місце займає тахометр. Опціональний Head-Up-дисплей відображає на вітрове скло важливі дані у вигляді символів і цифр.
Мультимедійна система для моделей Audi S є модульною, топова версія включає медіасистему MMI navigation plus з інтерфейсом MMI touch і дисплеєм з діагоналлю 8,3 дюйма. Поворотно‑натискний регулятор має сенсорну панель, що використовується для масштабування, прокручування і введення символів. До складу системи входить апаратний модуль Audi connect, який дозволяє підключати автомобіль до Інтернету з використанням стандарту LTE та забезпечує можливість створення точки доступу Wi-Fi. Крім того, модуль дозволяє користуватися в автомобілі численними онлайн-сервісами Audi connect - від отримання інформації про трафік в режимі реального часу до функцій, що передбачають дистанційний доступ до автомобіля. Безкоштовний додаток myAudi використовується для підключення смартфона до автомобіля.
Комплект Audi phone box (опція) дозволяє підключати смартфони до антени автомобіля з використанням технології NFC і забезпечує одночасне бездротове заряджання пристроїв за стандартом Qi. Особливо вибагливі прихильники високоякісного звуку можуть обрати систему Bang&Olufsen Sound System з тривимірним звучанням. Інтерфейс Audi для підключення смартфонів дозволяє використовувати в автомобілі технології Apple CarPlay та Android Auto для підключення телефонів на базі iOS та Android.
Системи допомоги водієві: комфорт і безпека.
Завдяки широкому переліку систем допомоги водієві керування моделями Audi S5 Coupé TDI і Audi S5 Sportback TDI вирізняється підвищеним рівнем комфорту і спокою. Окремі рішення входять у стандартну комплектацію. Опціональні системи можна замовляти як окремо, так і в складі пакетів Parking, City та Tour. До переліку найважливіших систем належать адаптивний круїз-контроль з асистентом руху в заторах Traffic Jam Assist, асистент уникнення зіткнень Collision Avoidance Assist, асистент проходження поворотів Turn Assist та асистент попередження про рух у поперечному напрямку ззаду Rear Cross Traffic Assist.